Stop agressief rijgedrag van bestuurders tegenover paard en ruiter

Comments

#1

Ik graag buiten wil gaan rijden, maar niet durf omdat ze hier allemaal rijden als cruella de ville. Een paard voorbij razen kan fatale gevolgen hebben voor paard en ruiter. Niet elk paard is al even verkeersmak, zij moeten dit leren! En zelfs dan nog blijven het vluchtdieren die kunnen schrikken. Ruiters zijn ook weggebruikers en er dient rekening mee gehouden te worden! Danku

(Bullingen, 2018-01-11)

#2

ik teken omdat ik 2 mooie meisjes ken die paard rijden

(sint-katelijne-waver, 2018-01-11)

#3

Ik dezelfde ervaringen deel. Er wordt totaal geen rekening gehouden met de ruiters en de paarden. Meerdere malen mee gemaakt dat een bepaalde situatie toch wel heel anders af had kunnen lopen en ik van geluk mag spreken dat het goed gegaan is.

(Beilen, 2018-01-11)

#4

Ik teken omdat ik dit ook al ervaren heb. Mensen rijden liever snel voorbij om 5 seconden te winnen, dan te denken aan de veiligheid van paard EN RUITER!

(Brasschaat, 2018-01-11)

#5

Ik zelf in Nederland hier ook last van heb gehad, en nu in Engeland. Ik vind dat er over het algemeen meer aandacht moet worden besteed aan de mogelijke gevolgen van agressief rijgedrag van bestuurders. Het kan zorgen voor verwonding of zelfs dood van 1 of allen die zich in zo'n gevaarlijke situatie verkeren, en dat is volgens mij nog niet helemaal doorgedrongen tot de gemiddelde bestuurder.

(Durham, 2018-01-11)

#7

Iedereen als gekke langs een paard scheuren. Ook als je vraagt of ze langzamer willen rijden. Ik denk dat veel bestuurders niet weten wat ze doen en hoe hard je werkelijk mag langs een paard. Hier moeten strengere regels voor komen!! Er kunnen ernstige ongevallen door ontstaan en daar is de bestuurder dan meer dan schuldig aan.

(Purmerend, 2018-01-11)

#8

We worden als ruiters niet begrepen en dit is vooral omdat de autobestuurders de regels eigenlijk niet kennen.
Al meerdere malen mij zeer druk gemaakt als mijn dochter op pad is. Niet elk paard is bomproof en kan het ook niet worden als er zo weinig respect is

(Rumst, 2018-01-11)

#18

Ik teken omdat het gevaarlijk is voor ruiters, paarden en bestuurders! Hier in rotterdam heb ik zelf ook ervaren dat de meeste besuurders van auto's geen rekening houden met ons als ruiter. De bestuurders gaan heel dicht achter het paard rijden en vervolgens toeteren waardoor het een gevaarlijke situatie maakt of ze komen met 70/80 km/h voorbij racen. Een paard is een vluchtdier en kan altijd schrikken!

(Rotterdam, 2018-01-11)

#21

Ik teken omdat ik het helemaal eens ben en zelf altijd wel mijn best doe op rekening te houden met paarden en hun ruiters.

(Walem, 2018-01-11)

#22

Als er met de auto gereden wordt, moet er rekening gehouden worden met alle weggebruikers dus ook ruiter met paard. Zeker omdat paarden zeer snel schrik hebben en daardoor zichzelf en andere kunnen bezeren. Het is maar een kleine moeite om hier als autobestuurder rekening mee te houden.

(kieldrecht, 2018-01-11)

#26

Ik had deze middag nog een aanvaring met een automobilist die mij op een heel smal weggetje in meende te halen... wat een agressie! Is net goed afgelopen gelukkig maar het kan ook zo fout gaan... hoe verkeersmak je paard ook is

(Baarlo, 2018-01-11)

#28

Het dringend nodig is dat sommige bestuurders beseffen dat ze rustiger moeten rijden in de buurt van paarden. Ik merk dit zelf ook als ik het straat op ga.

(Sint katelijne waver, 2018-01-11)

#29

voor de veiligheid van mens en dier

(Sint-Katelijne-waver, 2018-01-11)

#32

Het is niet meer veilig om met een paard op de baan te komen en graag willen wij als ruiters hier verandering in.

(Sint-katelijne-waver, 2018-01-11)

#34

Ik rij af en toe mee op de fiets als mijn vrienden gaan wandelen, ik neem dan de taak van begeleider op mij, en maan de voertuigen aan om snelheid te minderen. Af en toe word hoe gehoor aan gegeven, maar meestal razen ze gewoon voorbij alzof zij de enige zijn op de weg.
De paarden en pony's krijgen schrik, beginnen te bokken of te stijgeren. DIT MOET STOPPEN...

Je kan toch moeilijk elke keer dat je op de baan gaat politie begelijding vragen.

Als ze met zo snel te rijden een paard aanrijder dan zijn de gevolgen een pak zwaarder...
Paard kan blijvende letsels hebben of zelfs sterven,
De ruiter kan zware verwondingen hebben,
En u auto ia kapot...
U verzekering zal lachen als u het moet uitleggen...

Dus alstublieft minder u snelheid en neem afstand als u paarden op de weg ziet dat is veiliger voor julie, maar vooral voor ons.

(Mechelen, 2018-01-11)

#38

ik teken omdat ik dit echt herken. iedere dag weer.

(Venlo, 2018-01-11)

#42

Ik kan hier bijna niet buitenrijden. Ook op de achteraf weggetjes is het echt te gevaarlijk. Ik liep laatst met een jong paard en ze werd bijna van de weg gereden. Terwijl er genoeg ruimte was en wij in de berm liepen. Met mijn andere paard durf ik de straat niet meer alleen op. Zoveel straat geweld. Het is al uitdaging genoeg om zo langs alle voertuigen te komen. Toeteren en bellen is ook zeker geen uitzondering. Ook bijna van de weg gereden met de trailer achter mijn auto. Moest echt een noodstop maken gelukkig reed ik niet heel hard, maar een wegracer kwam de bocht door op mijn helft. En ik op de rem en hij naar mij toeterend. Niet denkende dat er ook werkelijk een paard in de trailer zit.

(Twello, 2018-01-11)

#53

Ik dezelfde ervaring deel.

(Mortsel, 2018-01-11)

#54

Ik het levensgevaarlijk vind om met mijn paard de weg op te gaan soms. Mensen houden weinig rekening met het feit dat je op een vluchtdier rijd die op hol kan slaan.

(Sweikhuizen, 2018-01-11)

#57

Omdat ik ook al enkele keren van de baan ben gereden met mijn paard! Zelfs door fietsers!

(Waarloos, 2018-01-11)

#59

Ik teken omdat ik vind dat ruiters zich ook veilig moeten kunnen verplaatsen. Sowieso ben ik het agressieve rijgedrag van veel automobilisten helemaal zat!

(Luyksgestel, 2018-01-12)

#61

Ik teken omdat mijn paard gestorven is door een aanrijding met een auto.

(Hofstade, 2018-01-12)

#64

Het zou een evidentie moeten zijn van elke autobestuurder om vertraagd paard en ruiter te passeren.

(Sint-Katelijne-Waver, 2018-01-12)

#65

Ondanks dat iedereen weet dat een paard kan schrikken, t zijn nu eenmaal geen automaatjes, er altijd automobilisten zijn die je opdrukken, toeteren, knalhard langsrijden, in ieder geval veel te dicht passeren. De meesten doen het prima, daar heel blij mee,nu de aso's aanpakken die ongelukken met paarden veroorzaken.

(Wijdewormer, 2018-01-12)

#71

Vele ongelukken kunnen vermeden worden door rekening te houden met dieren op de weg. Mijn vraag gaat vooral uit naar vrachtwagenchauffeurs die niet beseffen hoe luid en angstaanjagend hun voertuig er uit ziet voor een dier.

(Wondelgem, 2018-01-12)

#72

Ik ben een paardenliefhebber.. en heb er ook gehad.

(Sint-Katelijne-Waver, 2018-01-12)

#75

Paard en ruiter of span verdienen het om veilig op de baan te zijn. Het egoïsme v bestuurders moet eruit!

(Schoten, 2018-01-12)

#83

Ik rij zelf paard en weet uit eigen ervaring hoe roekeloos sommige weggebruikers zijn (niet alleen autobestuurders maar ook motoren en zelfs fietsers).

(Tremelo, 2018-01-12)

#87

Ik teken omdat ik zelf een ruiter ben en onlangs was ik onderweg met een paard van een vriendin op wandeling en toen hebben 2 tractoren mij bijna van de weg gereden. Wat uiteraard niet oké is.

(Lier, 2018-01-12)

#88

Ik ben zelf ruiter en merk dat dit gevaarlijk gedrag alsmaar erger word ... rakelings langs je paard en met veel lawaai .. of ineens kort voorbij steken en dan ineens vlak voor je alles dichtgooien ...

(hoogstraten, 2018-01-12)

#89

Ik teken omdat ik zelf ook vaak te maken krijg met agressief rijgedrag en agressieve bestuurders als ik met paarden aan het rijden op de openbare weg en op niet openbare wegen (veld, weide, privewegen,etc... ze zijn overal)

(Haacht, 2018-01-12)

#90

Ik teken omdat ik 1 ongeluk met paard door asociaal rijgedrag wel genoeg vind!

(Lisse, 2018-01-12)

#97

In teken omdat ik al ee incident heb meegemaakt we konden niet opzij ik en men zus en de autochauffeur zat een hele tijd te claxoneren en heeft men zus haar paard geraakt aan het achterbeen gelukkig had hazr paard niets!

(Putte, 2018-01-13)

#100

Uit solidariteit met andere ruiters!

(Rumst, 2018-01-14)

#104

Ik heb zelf paarden en ben dus ook ruiter. Ik vind dat het tijd word dat alle bestuurders eindelijk begrijpen hoe gevaarlijk agressief rijgedrag kan zijn. Het kan zware gevolgen hebben voor ruiter en paard...

(Boortmeerbeek, 2018-01-14)

#105

De wet voorziet nog steeds dat men moet vertragen en indien nodig stoppen bij het naderen van ruiters en paarden. Te vaak komt het nog steeds voor dat dit niet gebeurt, met mogelijke ongevallen tot gevolg. Tijd dat er iets rond wordt gedaan.

(Bonheiden, 2018-01-15)

#116

Omdat ik pas op de baan ging en er kwam een auto snel aangerede en mijn vriendin deet het teken dat hij rustig moest doen en hij gaf gas bij
Dit kan niet

(Geel, 2018-01-16)

#117

Ik zelf ruiter ben en al zelf slechte ervaring heb

(Kwaadmechelen, 2018-01-16)

#118

Ik durf niet met mijn paard op de baan komen aangezien het grootste deel van de bestuurders geen respect hebben tegenover paarden op de baan. Dit levert levensgevaarlijke situaties op.

(Bonheiden, 2018-01-16)

#120

Jitse een leuke meid is en meer dan gelijk heeft ❤

(Gent, 2018-01-16)

#127

Ik teken omdat ik af en toe zelf op de baan ga met een pony aan de hand en nooit gerust ben daarbij. Ondanks ik een teken geef om te vertragen, negeren de bestuurders dit en rijden ze op een redelijk hoge snelheid voorbij. Daarbij komen ze ook nog eens dicht aanrijden bij de pony. Een onstpannen wandeling kan dus niet gebeuren, zowel voor de pony als voor mezelf. Dit is erg jammer, tenslotte heeft iedereen recht op een hobby en dit is namelijk een hobby van vele, erg dat anderen personen dit niet kunnen accepeteren.

(Kampenhout, 2018-01-16)

#133

Ik zelf een paard heb en graag veilig wil wandelen .

(Mol, 2018-01-16)

#134

Het is belangrijk dat er iets aan gedaan word! En bestuurders worden wakker gemaakt dat het gevaarlijk is om zomaar een ruiter te paard in volle snelheid te pasere.

(Wiltijk, 2018-01-16)

#136

Zelf ruiter en ik ondervind ook het probleem

(Schriek, 2018-01-16)

#138

Het is levens gevaarlijk

(Lichtaart, 2018-01-16)

#140

Dit echt een groot probleem is. Ze zijn zo agressief tegenover paarden stoppen niet om je over te laten of geven nog wat extra gas bij. Ik heb men paard perfect onder controle maar hoe sommige expres doen is gewoon absurd en voor wat? Brengen hun eigen ook in gevaar. Plus als een paard tekenen van angst vertoond moet men stoppen dat is de wet maarja spijtig genoeg kunnen velen een paard niet hebben op de baan en zouden ze ons nog liever zien verongelukken

(Hever, 2018-01-16)

#145

Ik teken omdat ik al eens ben aangereden geweest terwijl ik oo mijn pony zat en de mensen zijn doorgereden.
En nog steeds kijken mensen niet uit! Ik kom ook let jonge paarden op straat die dit nog niet kennen! Mensen kijken gewoon niet uit en razen gewoon maar voorbij!

(Broechem, 2018-01-16)

#148

Omdat ik vind dat er ook iets aan gedaan mag worden.Soms heel gevaarlijk met paard op de baan.Heel veel bestuurders houden hier geen rekening mee.

(Bonheiden, 2018-01-16)

#151

Ik teken om dat het dringend is moet stoppen met agresief rijgedrag van autobestuurders tegen over paard en ruiter er ge beuren zoveel ongelukken met auto’s en paard, laat e onmiddelijk iets aan dat rijgedrag doen. En heb wat respect voor ruiter en paard AUB !!!

(Duffel, 2018-01-16)

#154

Er zijn altijd wel mensen die geen rekening met ons houden...

(Itegem, 2018-01-16)

#156

Er meer aandacht en voorzichtigheid moet komen van autobestuurders naar ruiters.

(Gent, 2018-01-16)

#163

Automobilisten niet afremmen en te dicht langs mijn paard rijden als ik over de weg rij. Het brengt mij, mijn paard en anderen in gevaar

(Amsterdam, 2018-01-16)

#164

Al een paar keer vervelende situaties meegemaakt door automobilisten

(moordrecht, 2018-01-16)

#165

Het is levensgevaarlijk voor zowel de ruiter als paard

(Izegem, 2018-01-16)

#167

Wij hetzelfde agressief rijgedrag ondervinden als je op wandel bent met 2 honden, reflecterende kleding draagt en ze je in de "rustige" straatjes, zone 30, gewoon van de weg maaien als je niet alert bent!

(Putte, 2018-01-16)

#169

ik teken omdat ik regelmatig op gewestwegen rij waar manege's zijn en dan valt het op dat er zelden word afgeremt om een paard of koe te passeren op de rijbaan.

(Mechelen, 2018-01-16)

#170

Ik teken omdat zr nog te weinig sensibiliteit is voor paard en ruiter op de baan.

(Lint, 2018-01-16)

#171

Omdat het vaak zat mis gaat, ook als een paard in de trailer staat ga er niet te dicht achter rijden,

Mensen denk na en houd het voor iedereen leuk.op de weg

(Rha, 2018-01-16)

#172

Ik teken omdat dit hier in onze straat ook heel vaak gebeurt...

(Kapellen, 2018-01-16)

#174

Ik teken omdat ik een menner ben en als ik op de weg rij komen er heel veel auto's voorbij geraast. Mijn pony's hebben oogkleppen dus zien het soms niet afkomen en verschrikken dan van dat getoeter. Ook fietsers vind ik verschrikkelijk en vooral wielrenners. Zij fietsen jou gewoon voorbij zonder even te melden dat ze er aankomen. Ze zijn meestal heel stil en dan verschieten mijn pony's nog harder. 1 fietsers heeft zelfs eens geluk gehad, want mijn pony stond nog maar net in de koets. Ze hoorde geritsel (van de fietser) en ze sloeg erna op nog geen meter van de fietser. Hier moet iets aangedaan worden!!

(Lommel, 2018-01-16)

#175

dit niet kan dat is zi erg voor de paarden x

(Sint-katelijne-waver, 2018-01-16)

#179

Ik teken omdat ikzelf ook al eens op een capeau van een auto heb gelegen door toedoen van een andere autobestuurder & omdat ik al veel agressie in het verkeer ben tegengekomen.
Bestuurders vonden in het verleden dat ik niet op de baan moet komen als mijn paard geen verkeer kent. Alsof deze verkeersmak geboren zijn!

(Zemst, 2018-01-16)

#180

Bestuurders zijn veel te onrespectvol tegen over paarden

(Nieuwenrode, 2018-01-16)

#181

Ik zelf 2 paarden heb en ik meerdere malen heb meegemaakt dat automobilisten veel te hard rijden of soms met opzet even aan het stuur trekken om mij en mijn paard te willen laten schrikken DIT MOET STOPPEN!!

(Venlo - blerick, 2018-01-16)

#182

Ik regelmatig bestuurders van motorvoertuigen en wielrenners tegen kom die geen benul hebben hoe ze een paard moeten passeren wat al een paar keer toe ongelukken of bijna ongelukken zijn gebeurd

(Gouderak, 2018-01-16)

#183

Ik zelf een jong paard heb en het bijna onmogelijk hem verkeersmak te maken als geen 1 automobilist rekening houd met het feit dat hij het nog moet leren.

(S Gravenzande, 2018-01-16)

#187

Eigen ervaring

(Onze lieve vrouw waver, 2018-01-16)

#189

Ik teken omdat het echt een ramp is op sommige plaatsen

(Balen, 2018-01-16)

#190

Ik heb zelf al vele nare ervaringen gehad in het verkeer met mijn paard en hoop dat er hierdoor meer opgelet zal worden door bestuurders.

(Melle, 2018-01-16)

#191

Ik het eens ben met de bovenstaande reden. Bij mij is het ook al vaak genoeg overkomen dat automobulisten te dicht achter of naast mijn paard langsscheuren.

(Zandpol, 2018-01-16)

#192

Ik zelf een paard heb en zelf ook soms last heb van auto's etc die te hard rijden en geen rekening houden met paarden
En voor alle mensen met paarden zodat zij ook geen ongeluk krijgen en veilig over de baan kunnen

(Sint-Katelijne-Waver, 2018-01-16)

#194

ik wil dat automobilisten ,moeten leren respect te hebben voor dieren op de baan

(sint-katelijne-waver, 2018-01-16)

#195

Ik teken dit omdat ik zelf paardrijd en heel erg vind wat er gebeurt is

(Turnhout, 2018-01-16)

#197

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande!

(Meerhout, 2018-01-16)

#198

Veel bestuurders geen respect hebben voor mensen met paarden !

(Brecht, 2018-01-16)

#199

Ik teken omdat ontzettend veel bestuurders zich verschrikkelijk asociaal gedragen en totaal geen rekening houden met mens en dier. Ik walg ervan!

(Amsterdam, 2018-01-16)

#200

Mij wordt al heel vaak gezegt dat waar ik rij geen manage is , maar niet elk paard staat opgesloten in een stal ;)

(Brussum, 2018-01-16)